Persmededeling

reBuy, Europees marktleider in gebruikte elektronische apparatuur
online in Nederland

Berlijn, april 2016

reBuy krijgt versterking van Amazon In april is in Nederland de aankoopshop voor gebruikte elektronische apparatuur www.rebuy.nl gelanceerd van de internationale Re-Commerce-onderneming reBuy. Het succes van de Europese marktleider in gebruikte apparatuur is al bewezen in het buitenland met meer dan 5 miljoen tevreden klanten. reBuy kocht inmiddels al voor meer dan € 150 miljoen producten aan in Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk.

Heb je nog oude telefoons of andere elektronica die je niet meer gebruikt. Vanaf nu kan je op www.reBuy.nl je gebruikte elektronische apparaten verkopen. Anders dan bij aanbieders van veilingen en marktplaatsen verloopt de verkoop van de producten via een eenvoudige gestandaardiseerde procedure. Bij de afhandeling komen geen lange wachttijden kijken en wordt er gewerkt met vaste prijzen. De aankoopportfolio is in Nederland tot op heden ongeëvenaard: de categorieën bij reBuy zijn: smartphones, tablets, consoles, camera's, action camera’s en smartwatches. Al deze producten kunnen gratis in een pakket naar reBuy verzonden worden en vervolgens ontvang je snel en eenvoudig het verkoop bedrag op je rekening.

Een alternatief voor de wegwerpmaatschappij
Dankzij een professioneel proces van herwaardering en met de hulp van geschoolde experts, verlengt reBuy de levenscyclus van producten. De shop voor gebruikte elektronica is gevestigd in Berlijn en hanteert het principe van de kringloopeconomie. Dit betekent dat artikelen aan de hand van een uitgebreid traject gebruiksklaar worden gemaakt voor een tweede leven, en daarmee een langere levensduur! CEO Lawrence Leuschner verduidelijkt: 'reBuy is gebaseerd op een business-model dat groei wenst te verenigen met een bijzondere doelstelling, want het maatschappelijke fenomeen van de wegwerpmaatschappij kunnen we ons, zowel moreel als economisch, niet langer veroorloven.'